viftasvansen

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

filmen som aldrig blev inspelad....

Av Anna Olsson - 24 mars 2011 22:02

Nu har vi haft en ny lektion i klickerkurs mot tävlingslydnad.

Vi är sex stycken ekipage som går kursen, och i tisdags visade vi upp våra läxor, i handtarget och fokus. Vi har nu börjat med targetsticka.

Lizzie och jag har tränat mycket fokus i veckan, ståendes framför och sittande framför, och bakåtgåendes.

JAG fick beröm av vår instruktör senare på kvällen, hon tycker att jag blivit duktig att träna hund=)

Det gjort mig jätteglad, härligt och jättekul att det märks att vi tränar också försöker.. Vi är ju trots allt två stycken BLÅBÄR;)



Lizzie och jag var ute i skogen för nån vecka sen. Satte ner väskan och tänkte fika alldeles bredvid en liten sjö, när jag ser en liten näbbmus(?) trippa ungefär 30 meter ifrån oss, jag sätter lizzie i utgångsställning och pekar på musen och skickar ut henne med ett eggande jaaaaa, och hon springer och springer och jagar lilla musen. Hon hinner ikapp den efter några meter och trycker ner den med tassen, den tar sig upp, de springer fem meter och så där håller de på i ett par minuter. Jag som samma dag köpt en videokamera tror ju att jag filmar men har endast fått med typ tre sekunder av filmen.. SUURT... 

Så långt ifrån mig som hon var på andra sidan sjön, har hon aldrig varit, utan brukar hålla sig inom 5-10 meter ifrån en när man går i skogen eller på promenad.





  Här är hon längst ut på sjön.



  Provar på ett ut-kommando första gången. Har lagt en hög med korv bakom henne. Tyckte hon gjorde det bra för att vara första gången.





//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Olsson - 6 november 2011 11:53

Då var det vintertid och mörkt och jäkligt!   Vår lydnadsträning rullar på, vi har nu poäng i några moment i LK1, håller på o tränar massa fotgående som är såå svårt. Har ju aldrig haft hund och vill ej träna in detta moment fel. Vi går fortsät...

Av Anna Olsson - 16 augusti 2011 20:36

Första höstdagen inföll idag... Usch vilken tråkigt väder. Vart tog sommaren vägen??   tigger inte.   dåsig efter höftröntgen.   badat mycket i sommar, mest under vattnet.               /Anna   ...

Av Anna Olsson - 7 augusti 2011 19:29

Idag fick hundarna gå ett varsitt spår.     Kanon att ha med sig GPSen när vi spårar. Då vi faktiskt inte vet om hundarna ser snitslarna och följer dessa... Sen är det jäkligt spännande och se hur vi verkligen har gått. Nu är det jag som gått...

Av Anna Olsson - 1 augusti 2011 22:12


Idag lade Carola och jag ett varsitt spår till hundarna. detta fick ligga i 5 timmar. Under tiden spåret göttade till sig, åker jag till Vattrång och träffade ida maggan o maggans man. Jag är så glad att de vill ha med mig=) Det ger så mycket av ...

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:54


Idag har vi tränat viltspår med Carola och Yoda. Det var yodas första så vi la ett minispår som ledde ut i skogen först, som vi gick förbi och han fick nosa in sig, mycket spännade tyckte han!!      Ser lite konstigt ut i slutet ser jag nu, m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards