viftasvansen

Alla inlägg under juli 2011

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:54

Idag har vi tränat viltspår med Carola och Yoda.

Det var yodas första så vi la ett minispår som ledde ut i skogen först, som vi gick förbi och han fick nosa in sig, mycket spännade tyckte han!!


  

Ser lite konstigt ut i slutet ser jag nu, men det är nog för att askur står en bit ifrån när lizzie hittat klöven.

Det vita är spåret och det gråa är när askur har gpsen i fickan. Vi försökte idag få till ungefär som ett anlagsspår ser ut, lite kortare blev det.

Yodas spår är det gröna.

Vi använde oss av Askurs GPS som har använder i skogen.

Jag tror att jag ska anmäla mig någon dag här och få prova att gå spåret, det är bara att testa=)



Lizzies spår: var 412 meter i blandad skog. tog oss 15 min, idag gick det för fort... Skötte sitt spår utan hjälp, husse snurra in sig i ett träd en gång, han får öva, haha=)


Yoda: 219 meter. 7 min. Superduktig!=) Han blev lite harig i slutet när han hittade klöven, carola busade upp honom och han bar den stolt hela vägen till bilen=)





//Anna

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:51






 





          8    

 Simmat så mycket i sommar, så hon får grooova lår.Sixten (exacum summer of 69) va på besök=)


         



impulsbesök på Ullared går nu att göra på semestern  med hund. De har öppnat ett sprillans nytt hunddagis. Supertrevligt, en varsin gård med tak, och sedan en rastgård i skogen fanns det, så ni vet;)  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards