viftasvansen

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

semeeeeeeeeeeeeester

Av Anna Olsson - 21 juni 2011 22:15

Åh va härligt det ska bli!

Familjen -ida=(=( kommer upp och firar midsommar med oss=)

Sedan packar vi ner oss veckan efter till Gullspång till vår Pääärla till sommarstuga.


         



Hoppas såklart på pangväder..


Denna vecka har vi filat på tävlingsfoten, vi har kört lite åttor, med ok resultat.


I söndags fick jag ett trevligt samtal från Margareta och Ida som undrar om vi ville komma och träna jakt. SÅ kuul!! Mycket trevlig och sympatiska tjejer som har så otroligt mycket att lära oss blåbär! Jag som kan tänka mig att bara och sitta och titta på när andra tränar, tycker det är så kul att se duktiga förare och hundar.

Vi var med och tränade linjetag, markering och markering på vatten.

Lizzie höll sig lugn och fin i passiviteten. Började med linjetag som hon tar rakt och fint men sedan fick hon syn på de andra hundarna och då brakade hon ditåt... då kom matte efter med en jävla fart och blev så förbannad så. bra början....

Skyller lite på att vi är i höglöp här hemma, damen känns lite snurrig och seeg.


Sedan gjorde vi om det och då gick det bra=)

Hon kan se hur fokuserad ut som helst och sen smäller det bara till..

Gick rätt okej med träningen, är ju en hybris människa som blir lite nervös när jag är bland nytt DUKTIGT folk, så lite av lizzies brakiväg får jag nog ta på mig ;)



TREVLIG SOMMAR=)=)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Olsson - 6 november 2011 11:53

Då var det vintertid och mörkt och jäkligt!   Vår lydnadsträning rullar på, vi har nu poäng i några moment i LK1, håller på o tränar massa fotgående som är såå svårt. Har ju aldrig haft hund och vill ej träna in detta moment fel. Vi går fortsät...

Av Anna Olsson - 16 augusti 2011 20:36

Första höstdagen inföll idag... Usch vilken tråkigt väder. Vart tog sommaren vägen??   tigger inte.   dåsig efter höftröntgen.   badat mycket i sommar, mest under vattnet.               /Anna   ...

Av Anna Olsson - 7 augusti 2011 19:29

Idag fick hundarna gå ett varsitt spår.     Kanon att ha med sig GPSen när vi spårar. Då vi faktiskt inte vet om hundarna ser snitslarna och följer dessa... Sen är det jäkligt spännande och se hur vi verkligen har gått. Nu är det jag som gått...

Av Anna Olsson - 1 augusti 2011 22:12


Idag lade Carola och jag ett varsitt spår till hundarna. detta fick ligga i 5 timmar. Under tiden spåret göttade till sig, åker jag till Vattrång och träffade ida maggan o maggans man. Jag är så glad att de vill ha med mig=) Det ger så mycket av ...

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:54


Idag har vi tränat viltspår med Carola och Yoda. Det var yodas första så vi la ett minispår som ledde ut i skogen först, som vi gick förbi och han fick nosa in sig, mycket spännade tyckte han!!      Ser lite konstigt ut i slutet ser jag nu, m...

Ovido - Quiz & Flashcards