viftasvansen

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Anna Olsson - 28 juni 2011 11:58

Nu har vi gått vårt första ordentliga spår för i år.

Lizzie var ganska försiktigt genom spåret och gjorde det väldigt noggrant.

Hade med mig askurs gps och logga hur jag gick spåret och sedan hade jag med mig när lizzie var med och jämförde hur hon gick spåret.


till min glädje så följde hon spåret väldigt exakt förutom en vinkel där det blev lite problem..


Körde tre enkel markeringar innan hon fick gå spåret. Väldigt svåra, trodde nog inte hon skulle fixa den första, men döm om min förvåning rätt ut på. hon har tidigare fått beröm för sin markeringsförmåga och nu stod jag som kastare och såg vilken målmedvetenhet hon har.

jag tror att jag och askur har gjort för lätt för damen på enkelmarkeringar tidigare. ska göra det lite svårare med störningar/andra hundar.



Nu ska vi iväg och åka dressin i delsbo, fika väskan packad..



Av Anna Olsson - 28 juni 2011 11:58

Nu har vi gått vårt första ordentliga spår för i år.

Lizzie var ganska försiktigt genom spåret och gjorde det väldigt noggrant.

Hade med mig askurs gps och logga hur jag gick spåret och sedan hade jag med mig när lizzie var med och jämförde hur hon gick spåret.


till min glädje så följde hon spåret väldigt exakt förutom en vinkel där det blev lite problem..


Körde tre enkel markeringar innan hon fick gå spåret. Väldigt svåra, trodde nog inte hon skulle fixa den första, men döm om min förvåning rätt ut på. hon har tidigare fått beröm för sin markeringsförmåga och nu stod jag som kastare och såg vilken målmedvetenhet hon har.

jag tror att jag och askur har gjort för lätt för damen på enkelmarkeringar tidigare. ska göra det lite svårare med störningar/andra hundar.



Nu ska vi iväg och åka dressin i delsbo, fika väskan packad..



Ovido - Quiz & Flashcards