viftasvansen

Alla inlägg under februari 2011

Av Anna Olsson - 20 februari 2011 13:45

Har en hel ledig helg och det är såå skönt!

Tyvärr är vädret sämre, 30 minus när vi vaknade igår (lördag) så vi har ägnat helgen åt lydnadsträning så gott vi kan=)

Vi har tränat -stående framför fokus, fritt följ och utgångsställning fokus.


Duschade svarta faran i veckan och jag märker nu att hon är torr/mjällar jättemycket, kan detta månne vara det nya schampot, är det för torrt ute?

För stressad är hon icke.


På tisdag ska vi börja tävlingslydnadskurs med klicker=) Vi längtar!! Hoppas på att det är 5 trevliga ekipage på kursen=)


Så mysigt när det är alpin vm, nu är det herrar slalom andra åket, heja heja!



Förresten på söndag fyller Lizzies kull Quinta-Dizzel 1 år! Då ska vi på inoff utställning och miljöträna lite, och sedan gå på arken (?) och välja en present;)




/Anna


Av Anna Olsson - 15 februari 2011 19:05

I eftermiddag har vi träffat Carola & Seven och Frida & Nellie för lydnadsträning i inomhussalen genom Annelis Hundtjänst, toppen att man kan vara där när det är 16 minus som det är idag....:)


Vi hade läxa från förra veckan.


Frittfölj: vi har tränat in klossen för ett tag sen, så nu har vi tagit bort den och lizzie kommer fint och svänger in rumpan bredvid mig och kollar upp.

Vi har precis börjat gått några små steg och hon följer delvis, men är lite ofokuserad. Tog en godis i munnen och spottade ut den när hon tittade fint på mig, då gick det lite bättre.


apport: Något vi tränat mycket på. Lizzie sitter fint med apportbocken och släpper den på mitt tack. Vi kastade även iväg den och hon hämtade och satte sig fint bredvid mig i utgångsställning, så nööööjd!:)


Platsliggning: Något vi inte tränat det minsta på. Idag gjorde vi det i grupp om tre hundar och alla tre låg fint. Inte en gång reste sig Lizzie upp utan låg snällt och hade fin ögonkontakt med mig. Lade ut en godis ca en meter från henne så att hon hade något att fokusera på den sista minuten.


Denna vecka har vi fortsatt fritt följ som läxa.

Tack för idag flickor!!

Av Anna Olsson - 15 februari 2011 19:05

Idag har vi haft en riktig mys dag.
Började dagen med klippning så nu är JAG fin igen:-) sedan tog vi en riktig lång promenad i det sköna vädret. Gick längs med en super grusväg. Vi passade även på att träna enkla markeringar och linjetag. Lizzie har blivit super duktig på att komma hela vägen in med fina avlämningar. Ikväll har i tränat på dirigering, JAG har klickat varje gång hon har tittat i den riktning jag pekat och sedan har hon fått springa mot matskålen och äta upp innehållet:-) kvällspromenaden tänkte JAG bara ta en fri promenad men loppan gick bredvid MIG och höll riktigt bra kontakt hela bågen, till o med vid hund möte, en riktig kanon dag har va haft:-) vi hörs!!

Av Anna Olsson - 15 februari 2011 18:57

Lite sen med detta inlägg men men..

  


Idag tog vi bilen ut till skogen för en promenad i skogen. Packade även ner några dummiesar. Vi tränade linjetag och enkel markeringar. Vår träning inomhus i vinter har verkligen gett resultat, Lizzie kommer numera som ett skott in till mig och levererar snyggt:):):):)
  

   Då blir man så    här glaaad:D



              

Så mycket kärlek man kan få från en hund, helt underbart! hoppas hon förstår att hon förgyller varje dag:)



Det var allt för idag

/Anna

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards