viftasvansen

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Lydnadsträning

Av Anna Olsson - 15 februari 2011 19:05

I eftermiddag har vi träffat Carola & Seven och Frida & Nellie för lydnadsträning i inomhussalen genom Annelis Hundtjänst, toppen att man kan vara där när det är 16 minus som det är idag....:)


Vi hade läxa från förra veckan.


Frittfölj: vi har tränat in klossen för ett tag sen, så nu har vi tagit bort den och lizzie kommer fint och svänger in rumpan bredvid mig och kollar upp.

Vi har precis börjat gått några små steg och hon följer delvis, men är lite ofokuserad. Tog en godis i munnen och spottade ut den när hon tittade fint på mig, då gick det lite bättre.


apport: Något vi tränat mycket på. Lizzie sitter fint med apportbocken och släpper den på mitt tack. Vi kastade även iväg den och hon hämtade och satte sig fint bredvid mig i utgångsställning, så nööööjd!:)


Platsliggning: Något vi inte tränat det minsta på. Idag gjorde vi det i grupp om tre hundar och alla tre låg fint. Inte en gång reste sig Lizzie upp utan låg snällt och hade fin ögonkontakt med mig. Lade ut en godis ca en meter från henne så att hon hade något att fokusera på den sista minuten.


Denna vecka har vi fortsatt fritt följ som läxa.

Tack för idag flickor!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Olsson - 6 november 2011 11:53

Då var det vintertid och mörkt och jäkligt!   Vår lydnadsträning rullar på, vi har nu poäng i några moment i LK1, håller på o tränar massa fotgående som är såå svårt. Har ju aldrig haft hund och vill ej träna in detta moment fel. Vi går fortsät...

Av Anna Olsson - 16 augusti 2011 20:36

Första höstdagen inföll idag... Usch vilken tråkigt väder. Vart tog sommaren vägen??   tigger inte.   dåsig efter höftröntgen.   badat mycket i sommar, mest under vattnet.               /Anna   ...

Av Anna Olsson - 7 augusti 2011 19:29

Idag fick hundarna gå ett varsitt spår.     Kanon att ha med sig GPSen när vi spårar. Då vi faktiskt inte vet om hundarna ser snitslarna och följer dessa... Sen är det jäkligt spännande och se hur vi verkligen har gått. Nu är det jag som gått...

Av Anna Olsson - 1 augusti 2011 22:12


Idag lade Carola och jag ett varsitt spår till hundarna. detta fick ligga i 5 timmar. Under tiden spåret göttade till sig, åker jag till Vattrång och träffade ida maggan o maggans man. Jag är så glad att de vill ha med mig=) Det ger så mycket av ...

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:54


Idag har vi tränat viltspår med Carola och Yoda. Det var yodas första så vi la ett minispår som ledde ut i skogen först, som vi gick förbi och han fick nosa in sig, mycket spännade tyckte han!!      Ser lite konstigt ut i slutet ser jag nu, m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards