viftasvansen

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Kickan levererar

Av Anna Olsson - 30 juni 2011 21:50

Fantastiskt väder. idag har jag och syrran legat på maln och bränt oss röda och fina=)

Skulle egentligen kört ett lydnadspass, men det kändes inte helt schyst.

Vi tinade två fögglar och åkte till skogen vid 19 där det var svalt och skönt, inga mygg idag.


Blåste ur damen med två svåra enkelmarkeringar med dummie först, använde klicker vid levereringen.

Sedan provade vi två enkelmarkeringar med fågel, som hon tvekade en sekund på men greppade och lämnade av tjusigt i handen.


 



Lisa var med mig som hjälpreda, la ut tre linjetag med dummie som gick okej.

Sista linjetaget var så bra att vi bröt och hade en rejäl lekstund.

Farten har kommit tillbaka efter lilla löpdimman.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Olsson - 6 november 2011 11:53

Då var det vintertid och mörkt och jäkligt!   Vår lydnadsträning rullar på, vi har nu poäng i några moment i LK1, håller på o tränar massa fotgående som är såå svårt. Har ju aldrig haft hund och vill ej träna in detta moment fel. Vi går fortsät...

Av Anna Olsson - 16 augusti 2011 20:36

Första höstdagen inföll idag... Usch vilken tråkigt väder. Vart tog sommaren vägen??   tigger inte.   dåsig efter höftröntgen.   badat mycket i sommar, mest under vattnet.               /Anna   ...

Av Anna Olsson - 7 augusti 2011 19:29

Idag fick hundarna gå ett varsitt spår.     Kanon att ha med sig GPSen när vi spårar. Då vi faktiskt inte vet om hundarna ser snitslarna och följer dessa... Sen är det jäkligt spännande och se hur vi verkligen har gått. Nu är det jag som gått...

Av Anna Olsson - 1 augusti 2011 22:12


Idag lade Carola och jag ett varsitt spår till hundarna. detta fick ligga i 5 timmar. Under tiden spåret göttade till sig, åker jag till Vattrång och träffade ida maggan o maggans man. Jag är så glad att de vill ha med mig=) Det ger så mycket av ...

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:54


Idag har vi tränat viltspår med Carola och Yoda. Det var yodas första så vi la ett minispår som ledde ut i skogen först, som vi gick förbi och han fick nosa in sig, mycket spännade tyckte han!!      Ser lite konstigt ut i slutet ser jag nu, m...

Ovido - Quiz & Flashcards