viftasvansen

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Anna Olsson - 9 mars 2011 21:44

Vi har börjat en ny kurs hos Annelis hundtjänst, klicker mot tävlingslydnad, i tisdags körde vi handtarget bla.


Mitt mål med denna kurs är förutom att vi ska lära oss massor...

Så ska vi på sista kurstillfället kunna komma in i lokalen där fem hundar med förare finns, och gå diagonalt över salen och vara lugna och sansade.

Vår läxa till nästa gång är:

-Att kunna gå ut och in ur lokalen, gå till "vår plats" och bara ha tråkigt och sitta där..

-Handtarget

-"muntlig klicker" Vår ord är lystra.


Så idag har vi varit i lokalen och tränat detta ensamma. Vi höll på ungefär en timme, så fort Lizzie gick upp i sina känslor så backade vi och gick ut ur lokalen, och så höll vi på tills vi kom in i lokalen och till vår plats där vi satte och ungefär 30 minuter, hon sov inte men låg avslappnad med några pip=)

Jag är jättenöjd.

Man ser verkligen vilken skillnad det är på Lizzie nu och för ett halvår sedan, något som vår instruktör påpekade igår på kursen, hon tyckte att jag lagt ner ett stort arbete på henne, vilket jag blir såååå GLAAAAD att höra!!!=)=)=)


Har som mål att ha varit där 5 gånger tills vi har nästa kurstillfälle=)




/Anna

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards