viftasvansen

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

härligt väder

Av Anna Olsson - 18 april 2011 16:04

Idag jobbade jag endast till kl 13. När jag klev utanför dörren på jobbet så fick man en sån varm och härlig sol i ansiktet, så jag packade ner en hög dummiesar, en tennisboll, visselpipa och filt och gick iväg till skogen.

Vi började med en koppelpromenad över stockar och sten, lizzie tycker det är svårt att gå i koppel i skogen där hon vanligtvis brukar få härja fritt=) Så det har vi tränat idag, gick sådär..


Sedan la jag ut filten och packade upp grejerna Kommenderade vila till lizzie och hon gick och lade sig på filten. Jag gick sedan iväg och började med ett sök på 5 dummies, gick ur lizzies synvinkel och bröt massa kvistar och tjoade.. Gick tillbaka och gav pangbelöning för att hon låg kvar. Sedan gjorde vi söket det gick bra, hämtade 4 då bröt jag och hämtade den femte själv.


Sedan blev det passivitet en bra stund då jag fikade lite;)

efter det tränade vi kontaktsignal, men den funkar bara på nära håll, så den får vila en stund=)

sen provade vi på två enkelmarkeringar.


     



Summa sumarum en mycket härlig dag, dock blåste det lite...

Apportering blir bara bättre och levereringarna finare och finare.

Längtar så tills vi ska åka ner till Nyköping på apporteringskurs en månad kvar nu=)=)=)



 

När jag såg den här bilden så började jag fundera på höfter måtte vi få fina och bra.. hoppas hoppas hoppas

NÄR SKA MAN RÖNTGA HÖFTERNA OCH ARMBÅGAR??





Vi passivitetstränade för någon vecka sedan med skott, vill inte att hon ska få en förväntan vid skott samt gå upp i varv. rätt eller fel? jag tycker det känns logiskt..


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Olsson - 6 november 2011 11:53

Då var det vintertid och mörkt och jäkligt!   Vår lydnadsträning rullar på, vi har nu poäng i några moment i LK1, håller på o tränar massa fotgående som är såå svårt. Har ju aldrig haft hund och vill ej träna in detta moment fel. Vi går fortsät...

Av Anna Olsson - 16 augusti 2011 20:36

Första höstdagen inföll idag... Usch vilken tråkigt väder. Vart tog sommaren vägen??   tigger inte.   dåsig efter höftröntgen.   badat mycket i sommar, mest under vattnet.               /Anna   ...

Av Anna Olsson - 7 augusti 2011 19:29

Idag fick hundarna gå ett varsitt spår.     Kanon att ha med sig GPSen när vi spårar. Då vi faktiskt inte vet om hundarna ser snitslarna och följer dessa... Sen är det jäkligt spännande och se hur vi verkligen har gått. Nu är det jag som gått...

Av Anna Olsson - 1 augusti 2011 22:12


Idag lade Carola och jag ett varsitt spår till hundarna. detta fick ligga i 5 timmar. Under tiden spåret göttade till sig, åker jag till Vattrång och träffade ida maggan o maggans man. Jag är så glad att de vill ha med mig=) Det ger så mycket av ...

Av Anna Olsson - 21 juli 2011 16:54


Idag har vi tränat viltspår med Carola och Yoda. Det var yodas första så vi la ett minispår som ledde ut i skogen först, som vi gick förbi och han fick nosa in sig, mycket spännade tyckte han!!      Ser lite konstigt ut i slutet ser jag nu, m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards