viftasvansen

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Anna Olsson - 15 april 2011 17:30

under 2011 har vi tänkt att pyssla med följande=)


-Tävlingslydnad grundkurs, Annelis Hundtjänst (pågående)

-Tävlingslydnad fortsättning Annelis hundtjänst (höst/vinter)

-KlickerTRÄNARkurs. funderar på att gå denna för att bli GRYM på klickerträning. Kursen leds av Canis Ulrika Norell som jag gått lydnadskurs för tidigare.


Jakt

-Viltspår, tror ej att vi kommer hinna med så mycket att vi klarar ett anlagsprov men vi får se.

-Jaktapporterings kurs hos lizzies kennel Alegnis, med andra alegninsar (20-22 maj)

-Jaktapporterings kurs på lilla träskaten (maj)

-Eventuellt ett NKL internat, med eller utan hund (??)



Utställning

Nadaaa tror jag, vi är ju lite fartiga av oss, så stå still  o va snygg är inte vår grej;)




/Anna






Av Anna Olsson - 15 april 2011 17:12

Idag klockan 15.00 loggade jag ut för denna vecka=) Imorgon lördag ska vi på tävlingslydnad och sen måste jag ut i skogen och bara njuta, man mår så bra av det..

Sen på kvällen ska vi på kalas, och sen Cafe August.


Veckan har bestått av jaktträning och lydnadsträning.


I lydnaden håller vi på med fotposition. Utgångspositionen är hon jätteduktig på, sitter rakt och fint. Nu har vi börjar med högersvängar, det är vår läxa till imorgon.

Samt läggande under gång, det går bättre och bättre, men inte supersnabbt än.



Jaktträning


Vi har tränat några närsök, för att försöka pränta in signalen. Gömt ca 6 dummiear i ett område med lite buskar, rötter och ett litet plaskhål. Gissa vilken hon hittar först? svar den i vattnet=) gullis.

Hon fick hämta max fyra så gick jag och hämtade resten.


Inkallning med dummie har vi också gjort.

samt enkla markeringar, med störning (en gnällande kompis hund). Det struntade dock tösa i utan leverade dummien så fint till mig, pang belöning blev det då i form av massa korvar och lek med mig. Körde även inkallning med dummie förbi den andra hunden.


Har varit en riktigt bra vecka i hundträningssynpunkt.

Imorgon är det kurs igen och vi längtar!!


Nu ska jag förbereda kvällens mat=) och tar mig en cider! mums!


trevlig helg!


ps bilden tagit vid ett annat tillfälle;)  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards